Dienstverlening, Overheid & Onderwijs en ICT

Verander jij de wereld? Ga op onderzoek uit! Ben jij klantgericht, oplossingsgericht en wil jij je blijven ontwikkelen? Dan is de branche Zakelijke dienstverlening, overheid & onderwijs en ICT wellicht iets voor jou. Iedere dinsdagmiddag van 14.00 tot 16.00 uur ben je van harte welkom om je door mensen uit het vak te laten informeren over werken in de zakelijke dienstverlening, bij de overheid, het onderwijs of de ICT.

Beroepen in de dienstverlening, overheid, onderwijs en ICT

Onderwijzer 

Voor het onderwijs heb je voldoende maatschappelijke- en beroepservaring nodig.

Je laat je uitdagen door het ontwikkelen, voorbereiden, uitvoeren, begeleiden en evalueren van lessen aan kinderen en volwassenen.

Je draagt bij aan een geweldig doel: jij zorgt er namelijk voor dat kinderen en volwassenen  een leven lang veilig kunnen genieten van onderwijs!

Klantenservice medewerker 

Als medewerker klantenservice kun je goed omgaan met emotionele situaties en ben je van nature empathisch. Je staat stevig in je schoenen, denkt in oplossingen en kunt goed luisteren. In lastige situaties weet jij jezelf te redden. Ook is het belangrijk dat jij zelfstandig kan functioneren binnen een dynamische omgeving en dat je je zelf wilt ontwikkelen tot een echte professional. In jouw rol als medewerker klantenservice is het belangrijk dat je goed luistert naar de klant en tot de kern komt. Om de antwoorden snel en volledig te geven kan je altijd terug vallen op de systemen waarmee je werkt.

Beveiliger

Tijdens je dienst ben je verantwoordelijk voor preventief handelen. Jij hebt een neus voor opvallende situaties of gedrag en grijpt al in voordat er echte problemen ontstaan.

Vriendelijk ontvangen van bezoekers en gasten en ze wegwijs maken op de locatie. Jij bent het visitekaartje. Receptiewerkzaamheden behoren ook tot je rol. Evenals afwisseling van mail, telefonie en face-to-face een beeld vormen van de cliënt. Tijdens je dienst ben je ook verantwoordelijk voor onder andere openings-en sluitrondes van bedrijfspanden, het uitvoeren van controlerondes en volg je alarmen op die je krijgt vanuit de meldkamer.  

Een bijzondere taak met veel vrijheid!

Uitkeringsdeskundige

Je vormt een beeld van de cliënt in verband met de uitkeringsaanvraag, zodat het proces optimaal kan verlopen. Je beslist op basis van dat beeld en van wet- en regelgeving over de hoogte van de te betalen uitkering. Je verzorgt de administratieve verwerking van de aanvraag en neemt de juiste stappen in het proces om de voortgang te bewaken en zet vervolgacties voor de cliënt, jezelf en je collega’s gereed. Je zorgt voor alle mondelinge (veelal telefonisch) en schriftelijke afhandeling rondom de uitkering. Je beschikt over cijfervaardigheid. Je kunt plannen en organiseren. Je hebt ervaring in administratieve functies en het werken met geautomatiseerde systemen.

ICT-Servicemedewerker

Je helpt klanten of medewerkers op het gebied van ICT. Hierbij verhelp je problemen en schrijf je handleidingen. Ook heb je contact met leveranciers en test je websites. Je bent klantgericht, kan goed zelfstandig werken en hebt een goed analytisch vermogen. Daarnaast zijn sociale skills van belang! 

Directiesecretaresse

Je geeft ondersteuning aan je leidinggevende. Hierbij houd je de agenda bij, bereidt je vergaderingen voor en ontvang je bezoekers. Je maakt planningen, werkt gestructureerd en bent behulpzaam. Daarnaast is het een pre als je ook kennis hebt van de sector of organisatie waar je wilt werken. 

Branchemiddagen Zakelijke dienstverlening,                               ICT, overheid en onderwijs